Tuesday, June 19, 2012

Round Island



Hi semua...kalo tgk tajuk entri ida kali neh pon da tau kn ida nk citer pasal apa...hehe. Act., kali neh ida nk kongsi xtvt yg ida wat (mcm ada jer yg nak tau kn...huuu) sbb selalunya ida kongsi benda2 positif + berfaedah ngn korg kn :).


Hokey, sebenarnya khamis lepas ida ngn kawan2 ida round island. Kitaowg x plan pon tp sebab bohsan punya pasal, 2 yg kuar idea gilos2 cam 2...hehe. Round island yg ida maksudkan neh bkn lah pegi suma tempat menarik kt penang tp tujuan utama kitaowg nk cari tempat2 mandi yg besh kt penang neh...heee. Tempat mandi yg plg utama mestilah air terjun sbb ida x suka sgt mandi laut :P.


So, tempat pertama yg ktowg pegi air terjun bayan lepas. Ida pegi sana sbb sebelum neh penah dgr org cakap yg air terjun kt cn besh + chantek. Jadi, mmg teruja lah sbbnyer bkn senang nk jmpa air terjun dalam pulau kn. Kalo betol2 nak mndi sgt, kena keluar pulau lah n pegi sedim atau bukit hijau. Situ jer lah air terjun yg plg dekat n besh pon T_T. Tapi, bila smpai sn, harapan 2 hancur + musnah = berkecai sebab apa yg diharapkan x sama dgn apa yg ada kt depan mata. Korg nak tau knpa ida ckp cm 2??? Meh tgk picta kt bwh neh.







Korg nampak sendiri kn suasana n warna air 2 mcm mana. Kalo korg tgk mcm neh, korg nk teruskan mandi gak ke?? Ida mmg x lah sebab x sanggup nak mandi ngn air yg mcm 2 rupanyer...ngeri kot...huuu. 2 belom kira ngn kawasan sekeliling yg penuh ngn sampah sbb area air terjun neh ada umah flat. Tym ktowg dok kat c2 pon, bape banyak org2 yg dok atas 2 ngn suka2 aty jer campak sampah ke bwh. Sayang sgt kwsn rekreasi jd cmni...sedey jer =_=. Jadi, utk x nk kecewakan aty, ktowg cari gak tmpt yg plg ok n dok melepak kt situ sambil makan. 


Lunch kitaowg..hehe

Jadi, bila dah kecewa 2, timbul idea nak mandi laut walopon hakikatnya xsuka pon mandi laut neh sbb naty kompom kulit merah2 + gatal2 +  terbakar. Jadi plan nak mandi kt batu feringgi lah sebab 2 jer kwsn yg sesuai pon + ada kemudahan. Tapi, nak pegi punya lah jauh sbb ktowg dr hujung nk ke hujung. Perghhh penat kot. Dah la merempit, hari panas terik plak..mmg cabaran lah tp sebab niat nk mandi gk, teruskan lah impian 2 kn (ayat sastera sguh).


So, geng pengembaraan bermula..ecece n kitaowg guna jln balik pulau sbb 2 jer yg paling dekat kot. Dalam dok jalan2 cuci mata neh, alhamdulillah jumpa gak air terjun titi  kerawang yg hakikatnya sebelum neh kitaowg penah pegi tp setitik air pon xda. Memang rezeki lah dan apa lagi, park moto n teruskan lah misi yg tertunda kn. So, jom tgk picta kt bawah neh. Seyes besh sbb susah nk jmpa air terjun dalam pulau. Yg dok kat dalam pulau mesti tau punya lah...heee.





ni lah peserta pengembaraan...3 org jer





Jadi, bila dh tercapai misi, baru lah bole wat xtvt2 len kn. Lepas jer ktowg dah wangi2 + tomei2 (hahaha), teruskn pengembaraan utk melepak + melantak plak. Lepas mandi kompom lapo kn...hehe. Kitaowg g Straits Quay, Gurney tok makan + lepak2 n xtvt last yg ktowg wat b4 balik mestilah karoke tok lepaskan tensen2 yg ada. Moh layan picta sbb x tau nk bebel apa dah ^_^.

kek yg liza mengidam

xtvt melepak selepas makan :P

testing2..hehe 

1 hari yg penuh dramatik tp sgt2 puas aty. Hope, pasneh dpt pegi lagi n konvoi ramai2 plak sbb ida sgt2 suka ngn xtvt cmneh compare ngn lepak2 kt mall. Tapi kalo dah xda geng sgt, mall gk lah jwbnyer kn...hoho T_T. Kt bwh neh ida letak picta pjalanan ida n kwn2..mmg 1 pulau ktowg pusing ^_^.



p/s : mgharapkan hari2 kembali ceria...tapi ida perlukan masa + ruang ^_^

*selamat hari bapa abah :)

23 budak tomeiii:

Izzati Tatie said...

bestnyer! dah lame xmandi sngai..lagi2 dngan kawan T_T

saffiya_aleesya @ echa said...

kat pulau mmg susah nak cari air terjun..saya pun sama lebih suka mandi air terjun dari mandi laut sebab nanti badan melekit2 lorr pas mandi air masin

Mrs Lurve said...

ieda org penang jgk ke?
akak jarang picnic dkt penang sbb kebanyakan laut..rajin g Sedim dan Air terjun Junjung, Kulim..tp dh lama xpegi sob..sob...mesti best kan

Sue-Rya Qistina said...

wooohooo..bestlah dpt mandi manda kt air terjun titi kerawang tu! ni yg buat akak x sabar nk mandi manda lg ni..hehehehe

IntaNBerliaN said...

wah syoknya... dh lama xberkelah + mandi camni...

Papa Mifz said...

salam kenal...

seronok kan bersantai-santai lagu tuh dgn kwn2...:)

Siti Asiah said...

sonoknya mandi manda kat air terjun...lama dah tak mandi sungai...:)

Nurrul said...

bestnya... nanti nak ajak family or kawan2 berkelah lah..

lama tak tengok pemandangan biru yg luas terbentang.. indahnya ciptaan Illahi.. :)

✿Lady Ainaa✿ said...

ya Allah teruknya air sg yg first tu.. pencemaran skunk ni.. Alhamdulillah jumpa gak sungai yg terbaik... bestnyewww, ena lak terasa kesejukan air tersebut.. Hv fun darling

nur anis said...

wahhh...kegigihan tu berbaloi akhirnya..:)

fieda said...

ye la air sg yg mula2 tu keruh..btul ckp ieda dh mcm air sampah..air sg skrg dh tak mcm dulu kan..

Miss BaNu said...

laa org penang ker...samalah kite...wahh round island gitu..awat x ajak sekali hehehe...

Kancil 8349 said...

habis satu pulau korang berjalan...kancil ke sana sampai ke Georgetown je

Asyikin said...

wuuu, syioknye mandi sungai ~

Ujie said...

Abis sume tmpt korang terjah ya..
Kalau akak..mau dah penat abis.

Zul De Alexis said...

wah air tejun tu nmpk menarik..tapi x penah pi lagi..:)

Citra NaniZam said...

assalamualaikum..
bestnya dapat mandi sungai.. kak citra lama dah tak g air terjun atau pantai.. bawa anak2 ke waterpark je.. sesekali nak biar c kecil tu rasa air terjun lah..

LadyBird said...

dulu mandi kat batu feringgi best.. tp lps kejadian tsunami.. jd dah x best.. laut pun dah ke jalan.. tp xdpt sembunyikan diri..

Liza Razak said...

bestnye pergi piknik :) saya selalu pergi penang tapi x pernah dpt pergi air terjun kat sana

wahida said...

dah lama tak mandi air terjun...huhu...


salam dear, tengs drop by my blog n drop ur comment, saya follow sini terus yer...

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

cntik..teringinnya nk g..:)

Che Rosliza Che mat said...

makan2 tepi sungai memang seronok sambil mandi-manda..

9n0L4 said...

lame dah tak main air sungai. ;)