Friday, March 09, 2012

Memudahkan Rezeki dan Mengurangkan Masalah


1) Istighfar
Bacalah paling kurang 100 kali atau jika banyak masalah, bacalah 1000 kali sehari/lebih. Istighfar berfungsi untuk membuka segala simpulan yg ada - apa sahaja yg ada dalam hidup kita (masalah kebiasaannya). InsyaAllah akan terbuka jalan penyelesaian terhadap masalah tersebut.


2) Selawat
Selawat 1000 kali selama 10 hari dengan niat khusus tp jgn lupa solat fardu yea. Tujuannya, jika ada masalah atau mahu mendapat rezeki, akan dipermudahkan jalannya.


3) Solat Taubat dan Tahajud
Buat solat taubat setiap malam bermula daripada titik untuk berubah. Kemudian, diikuti solat tahajud kerana ada banyak keistimewaan yang telah dijanjikan.


4) Solat Duha
Selalu mengerjakan solat duha kerana solat duha begi banyak kebaikkannya. Paling penting membuka jalan kepada rezeki. Kunci dunia ini ialah kasih sayang dan jika Allah mengkehendaki, maka Dia akan memberikan apa sahaja yang Dia mahu.


5) Jaga dan Sayangi Ibu Bapa
Jaga dan sayangilah ibu bapa walaupun mereka tidak menyayangi kita (ada ke???). Buatlah apa sahaja untuk menyenangi dan menyayangi mereka. Orang yang berjaya adalah orang yang menyayangi ibu bapa mereka. 


 InsyaAllah, dengan izin-Nya, pasti akan ada kemanisan di kemudian hari ^_^   

2 budak tomeiii:

Enel said...

Comel blog...same mcm owner nyer..ahha-pujia ikhlas-

boleh like link ni x..

http://www.facebook.com/KingGoStage

iEdA said...

@Enel:thanks awak... ^_^ okies