Tuesday, March 05, 2013

Dari Dalam Hati


Terasa lama tangan tak mencoret segala rasa yg ada dalam hati. Bukan niat nak melupakan belog neh atau buang terus tapi kadang2 ada hal lain yg menuntut perhatian dan tanggungjawab. Maafkan ida sebab ida tahu ida masih tak bijak utk membahagiakn masa nak buat macam2 perkara sebab pada ida semuanya penting dan perlu dilaksanakan.


Ida tahu sekarang hidup ida neh bukanlah utk ida sorg jer tapi dah menjadi hak milik semua org dan nak tak nak ida kena jalankan tanggungjawab yg dah diberikan. Mula2 ida tak bole nak nafikan yg ida rasa terikat sebab ida nak buat apa2 jer macam ada 1 tembok yg menghalang tapi sampai bila ida nak kena rasa mcm 2 kan. So, skrg pada ida, biarlah ida jadi diri ida sendiri dan terpulang pada org len nj judge ida cmner sbb sapa2 yg kenal ida, dowg kn tahu inilah diri ida yg sebenar dan ida tak nak hipokrit dgn diri sendiri. Cian tau... :(


Lepas ni ida nk kembalikan fokus hidup ida sbb ida rasa makin tersimpang jauh dgn matlamat asal. Bukan ida sengaja nak lupakan tapi ida cuma budak2 biasa yg tak bole lari dari terpengaruh dgn benda2 lain. Ida tau tesis ida makin kelaut. Ida mengaku dan terima kasih kat orang yg perli ida 2 yea. Kamu berjaya wat owg makan dalam ngn perlian kamu 2. Kalo org lain mungkin tak rasa semua 2 perli tapi owg tahu kamu perli. Thanks ya dan sebab 2 lah owg nekad nak buat tesis ngn baek pasneh. Lagi 1, org yg nak menolong 2, ida ingat janji 2 yea..lalala :)


Kepada cik sahabat (klo awk baca neh, awak tau sy tujukan tok awak), ida rindu kita yg dulu dan ida tak suka kita yg sekarang. Sangat2 berubah 360 dan jujur ida sedih bila persahabatan kita jadi cmneh. Tak tahu apa masalahnya tapi sedih sbb bukan sehari dua kita bkawan + kenal. Bertahun kot dan bila jadi cmneh, rasa terkilan dalam hati 2 wujud. Ida ke yg salah atau awak yg salah atau kita sama2 bersalah?? Entahlah.. Kalau dulu, awaklah kaki, tangan, bahu ida tapi sekarang awak dah tak ada. Dulu klo awak ada masalah, ida org pertama yg awak cari dan mcm 2 jugak ida tapi sekarang neh janggal sgt. Awak ngn dunia awak dan ida ngn dunia ida. Sumpah, ida RINDU kenangan, susah senang kita sama2.

Ida tahu skrg awak ada mslh tp bila ida tanya, awak xda ckp pape kat ida. Agak terkilan tapi sapa ida nk mempersoalkan semua ni. Ida cuma bole doakan yg terbaek utk awak cik sahabat. Walaupun kita dah tak sama mcm dulu, awak tetap sahabat ida sampai bila2 biarpun awak mungkin dah tak anggap ida neh sahabat awak mcm dlu. :)

Untuk mereka2 yang ada disekeliling ida, thanks sbb ada kat cc ida susah senang dlm tempoh2 kritikal + sibuknya skrg neh. Adik2 yg selama neh selalu teman ida, bg moral support, layan kerenah akk dowg neh yg kadang2 lebih budak2 dari dowg terima kasih yea. Korang antara yg rapat ngn akk selain dari akk yg sowg 2 + rumate. Pada dia (ikutlah sapa nak paham sapa pon kan..lalala), mmg ida perlukan kamu sebab ida xboleh nak tipu apa yg dowg nampak kat diri ida neh. Kalo kamu paham baguslah tapi kalo tak pahan, nk wat cmner kn..huuu


Banyak lagi yg ida nak luah tapi naty2 lah plak yea sbb ida rasa blank plak tiba2. Selalunya, kalo da rasa pape, ida luah kt twitter jer sbb simple dan senang nk ckp. Kalo kt belog neh, take tym sket lah nk karang ayat (bajet ngah wat karangan kot haha). Sowi pada sp2 yg tgu entry update sbb skrg bukan jer ida neh malas nk update, tp tak dak masa 2 pon sama gk..ngeee

Ok lah, doakan yg terbaik utk ida yea. Naty ida upate len klo ada apa2 yg terlintas kt kepala otang yg serabut neh. Apa2 pon, sekarang neh ida cuma nk hepi2 jer. Tata :)


p/s : doakan ida berjaya siapkan semua kerja mengikut jadual ^_^

2 budak tomeiii:

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/