Tuesday, January 01, 2013

Kenangan Terindah 2012



Alhamdulillah, hari ni kita diberi kesempatan lagi untuk merasai tahun baru 2013. SELAMAT TAHUN BARU untuk semua warga di dunia neh dan juga org2 yg baca belog ida (eh ada ke yea). Sebelum kita melangkah ke tahun 2013 neh, banyak kan spekulasi yg timbul kata 2012 2 sebagai tahun pengakhiran a.k.a tahun kiamat. Ada jugak yg dah siap2 jangka hari kiamat jatuh pada 21/12/2012. Sangat2 merepek dan tak bole diterima akal sbb sapa kita untuk mempersoalkan + menjangkakan hari kiamat 2. Yang pasti, dalam Al-Quran ada menyebut hari kiamat itu pasti berlaku cuma kita tidak tahu bila.

Tahun 2012 banyak bagi kenangan yang ida tak pernah nak sangka pon. Kalo nak dibandingkan tahun sebelum2 neh, ida dah bole jangka dalam tahun tu ida nak buat apa dan nak capai apa. Tahun 2012 pon macam 2 jugak. Ida plan utk siapkan separuh tesis dan collect sebanyak mana data yang bole. Tapi, tup2 semua bertukar 360 degrees dan ida tak pernah sangka pon semua neh kan jadi dalam hidup ida (ada benda besar yang jadi dan ada jugak benda2 kecik yg jadi yg mungkin telah menganggu gugat hidup ida).

Ida ingat lagi tahun lepas sambut new year ngn roomate tapi tahun neh sambut dgn 'keluarga'. Makan bersama2 + tgk bunga api tepi USM. Tapi, hakikatnya, ida rindu nk pegi dgn roomate dan kawan2 sbb ida dah sangat2 tak bermasyarakat dgn dowg. Ida tau dowg terasa tp nak buat cmner. Ada benda len yg ida nk kena jaga + buat. Kalo lah bole dibahagikan ida neh, belah lah n bahagi sama rata...adil kan. Awal tahun lepas jugak, tetiba ada masalah yg muncuk ngn cik sahabat. Ida tak pernah sangka pon dan sekali2 tak pernah terniat nak buat semua 2 tapi tak tahu macam mana cik sahabat bole pikir cam 2. Sekarang dia tetap lagi cik sahabat ida tapi ida tak tau dia still anggap ida sahabat o tak. Cik sahabat, ida doakan yg terbaik utk awak yea n hope awak terus bahagia dgn dia :)
Tahun lepas pon, macam2 jadi sampai bole menganggu gugat emosi ida. Sebabnya, ida sangat2 tak suka orang mempermainkan emosi. Kalo berkawan buat cara berkawan sebab kalo orang 2 kawan ida, ida kn jaga kawan2 ida dan akan tolong sebaiknya. Tapi neh tiba2 jer hilang kan dan lepas 2 anggap ida macam musuh. Kalo ida ada buat salah, cakap jer sebab ida kan tahu salah ida 2. Tapi, sapa kita nak menghalang kan dan kalo mudah sangat percaya cakap orang lain, ida tak bole buat pape lah. Hope orang2 yang senang sgt nak percaya ckp org lain 2, lepas neh tanya kat tuan badan sendiri sbb kalo terus macam 2 jer, sampai bila nk berubah. Betol kan?

Dalam kata ida sibuk berperang ngan tesis, tak sangka ida kan terjebak ngan benda alah neh. Ida dah pernah cerita dalam entry INI. Lepas benda alah neh la, hidup ida berubah 360 terus dan sekarang hidup ida penuh dengan tanggungjawab. Kalo dulu bole huha-huha, merapu meraban dan segala bagai tapi sekarang neh kena kurangkan sket kemerapuan ida neh sbb ida dah kena jaga nama + organisasi yang ida bawak. Tapi, sifat 2 ida tak bole nak buang jugak lah sebab dah sebati dan kalo orang yang kenal ida + rapat ngn ida, dowg akan tau ida macam mana.

Tapi, dalam semua kenangan gumbira neh, ada satu yang paling sweet. Thanks tok kamu yang dah berjaya robohkan tembok ego saya yea...kehkeh :D  Tak sangka plak yang tiba2 jer bole terapat balek sebab rasanya dah lama tak pernah sembang kan. Memang lah kalo diingat balek yang kita neh dulu ada jugak tegur2 walopun jarang2 kan tapi tak dak lah rapat mana pon. Maybe dulu situasi masing2 tak sama kn..hoho. Apa2 pon, thanks tok teknologi yg dah berjaya rapatkan kita sebab itu jer lah penghubung yang ada. Thanks sebab terima buruk baik saya + kesengalan yang selalu datang tiba2 jer neh. Rasa2 len yg datang tu tak bole nak elak lah sebab tiba2 kn...lalalala. Dalam hati ada ladang bunga2 chenta. Alhamdulillah ^_^

2012 sangat2 bermakna pada ida sebab dah jadikan ida seorang yang lebih bertanggungjawab, tukar perangai ida dari macam budak2 ke lebih matang (tp tetap ada budak2 2..haha), 'family' dah makin bertambah dan makin erat dari sehari ke sehari. Paling penting skali, dah ada tempat untuk luah + bebel macam2 walopun nak pinjam bahu 2 jauh skali lah nak dapat kan...kehkeh. Thanks sebab dah penuhkan hidup sy dan paling besh dah bagi kasih syg 2 kat saya (hanya sy sowg jer yea..oppsss..malu..larikkk). 

Ida harap, tahun 2013 neh bagi sumthing meaningful sebab ida harap ida dapat habiskan tesis ida. Kalo tak grad tahun neh pon, sekurang-kurangnya tesis ida dah berjaya siap. Ida harap hubungan dalam 'keluarga' neh tetap kekal walopun semua dah bawak haluan masing-masing naty. Paling penting, ida harap awak tetap dgn saya tak kira susah ke, senang ke dan harap kita kan tetap bersama...insyaAllah :) Bahagia itu pilihan dan ida pilih untuk bahagia dengan Allah, keluarga, kamu, 'family', kawan2 dan len2. 



budak bambam yang makin bahagia (tembam itu comel-thanks awak) :)


p/s : hati sendiri hanya diri sendiri yang paham dan ida bahagia dengan kehidupan sekarang..sama2 kita doa yea ^_^

3 budak tomeiii:

vendoline said...

bukak buku baru jew.heheehe
slmt thun bru yr

fardhila fawwazy blogspot said...

slmt tahun bru ieda..lamaanye xsinggah sni:)

ieYzA azmIEy said...

huiihhh tuan blog pergi bertapa kah? lama tk hapdet :P