Saturday, January 28, 2012

Rahsia Mata Wanita




Mata???ada apa dengan mata??? MSN Onion Emoticons
persoalan 2 sering kita tya kn wlopon kita tahu tanpa mata sukar utk kita melihat segala2nya wlupon bole gunakan mata hati


 Kita biasa mendengar ungkapan 'dari mata turun ke hati'
itulah tanda cinta  Onion Icons yg org andaikan dan x dinafikan perkara pertama kebanyakkan org akan buat b4 jatuh cinta adalah dengan memandang ke dalam mata seorang perempuan/gadis/wanita kerana mata adalah pintu hati yg menyembunyikan pelbagai rasa


Mata juga mampu mengungkap pelbagai makna dan firasat tersembunyi namun firasat ini hanyalah sekadar untuk menambah pengetahuan tingginya rahsia pusaka Melayu lama yg kaya dgn pelbagai ilmu tilikan mengenai insan yg bergelar WANITA
kebenarannya tidaklah diketahui dan semua ini mungkin sekadar kebetulan semata2 je ya (sastera la plak ayat...layan jer lah yea...hehe)


Jadi, utk tahu lbh lanjut mgenai mata wanita, jom tgk kt bwh neh ya



Saiz Mata Kecil

# peramah
# banyak cakap
# kurang pertimbangan
# lelaki bole jadi kelam kabut dek mulutnya
# bersikap periang tp bila marah lambat sejuknya
# bila bercinta suka tukar2 pasangan sbb hatinya x pernah puas
# bole bahagia dgnnya kalo dpt penuhi kehendak duniawi n melayan syahwatnya dgn baek


Saiz Mata Sedang
# sederhana
# tidak banyak berahsia
# ada pertimbangan
# bertanggungjawab
# perlukan belaian mesra suami


Saiz Mata Lebar
# cukup kuat berahsia
# otak kurang cergas
# pemarah
# bertindak tanpa fikir panjang
# kurang teratur
# tiada arah tujuan dan putus asa
# setia
# nafsu syahwat tinggi


Mata Selalu Berkedip
# pemaaf
# senang dibawa berbincang
# memahami
# sabar
# wanita yg baek


Mata Jarang Berkedip
# wanita ini istimewa
# bijaksana
# baik pekerti
# setia
# adil
# bertanggungjawab
# tidak cerewet
# membantu
# membahagiakan

Mata Cengkung
# kurang memuaskan
# materialistik
# hidup dgnnya boleh sengsara
# kata manis tp bohong
# mahu senang
# mudah curang
# bila anda susah dia tidak peduli

Mata Redup
# mudah dipermainkan
# tidak dapat kawal emosi
# hati tidak tetap
# banyak kenalan tp krg sahabat
# mengumpat
# iri hati
# kejam
# kasar
# mencemuh
# pemarah


Mata Tersembul Keluar
# baik
# rela
# tabah
# menyenangkan
# ikut kata
# tapi mungkit tidak tepati janji
# tamak
# marah bil tidak puas nafsu syahwatnya


Jadi, mana 1 mata kowg yea...pasneh bole la kongsi2 kn...hoho


Onion Emoticons


p/s : sekadar tok pengetahuan bersama n mata sy sepet mcm anak cine *_*

7 budak tomeiii:

.fariizza. said...

tak tau yang mana satu :p

~ieda~ said...

@.fariizza.:cm 2 plak ea...hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

yg last tu punye ayt laast xleh bla....

mara bile tak puas nafsu syawat....hahaha

eida yg mana 1??yg last tu ke???hahaha

Si BuDaK KaChAk said...

ieda di tag : http://ribut-mengundang.blogspot.com/2012/01/contest-naj-dream-high-contest.html

~ieda~ said...

@Si BuDaK KaChAk:hahaha...nk wt cmner kn...mata ida sepet lah...xtau yg ne plg sesuai...dia plak yg ne 1???x mo bgtau la 2...hoho ^_^

Si BuDaK KaChAk said...

klu bgtau pun xde kne mgene dgn entri ni sbb entri ni utk pompuan jer...hehehe

~ieda~ said...

@Si BuDaK KaChAk:hehe..xper..naty ida cri mata llki plak...hoho