Tuesday, January 31, 2012

Hati a.k.a Heart a.k.a Perasaan



Hati???ada apa dgn hati kita ni yea
klo ikutkan sains, hati neh salah 1 organ yg pntg dlm tubuh manusia tp klo ikut akal fikiran kita, fungsi hati ni melebihi segala2nya
betolll x???


Hati...kita sllu kaitkan hati ni ngn perasaan sbbnyer perasaan kn x bole dilihat, hidu ataupun disentuh
tp, perasaan hanya bole dirasa n tmpt plg strategik mestilah hati kan 
mcm2 yg kita rasa - sedih, kecewa, marah, gembira, kasih, sayang, rindu, benci, cinta n len2
semua 2 da kaitan dgn hati n kalo kita nak elak pon ttp x kn bole jgk


Perasaan ni selalu dtg tanpa kita duga...tb2 jer dia dh sah2 ddk kat dlm aty 2 pd hal kita xda bg permission pon kt 'dia' lg MSN Onion Emoticon
tp nk wat cmner kn sbb perasaan ni unik n terlalu subjektif utk diperkatakan
klo kowg tya ida la, apa perasaan ida skrg, ida sendiri pon x tau + x pasti sbb da mcm2 rasa - hepi, rindu, serabut, tensen n mcm2 lagi la
sbb 2 ida ckp, perasaan ni susah nk ditafsirkan sbb tllu subjektif...pas2 plak stp owg mesti x sm kn
kalo sm, sng la sbb kalo da owg marah ke, majuk ke, pe ke kompom2 kita bole handle kn Onion Icons


Kenapa tb2 jer ida trgin nk citer sal hati n perasaan ni...ntah ida sndiri pon x tau sbb ida cuma ikut gerak aty jer
see, 2 yg ida ckp, payah tok kita andaikan sbb semua ni tjadi ngn tiba2 jer
tp, ida tulis semua ni sbb nk kongsi ngn kowg semua pe yg ida rasa...x slh kn


Seriously, skrg ni ida lbh hepi compare ngn sblm2 ni sbb perasaan + mood ida da btambah baek
awan2 nano + mslh yg menyelubungi diri semakin berarak pergi (perghhh sastera sungguh ayt)
so, skrg ida dh bole tsenyum mcm dulu n myb lbh hepi sbb mslh2 2 semua da x ggu lagi
ckp lah bbrpa bulan ni hdp n mood ida tunggang langgang n skrg bawu ida rs nikmatnya bl kita lalui semua 2 MSN Onion Emoticons


Skrg gk hari2 ida makin ceria sbb...ermmm...adalah...hehehe
ckp lah hanya ida jer yg tahu sbb hari2 ida skrg neh dh berjaya dipenuhi...
skrg ida da pandai nk rindu, majuk, protes n len2 tp bl dia muncul, hlg semua 2 wlopon x dpt tgk n cuma msg + tepon jer (2 pon kdg2 jer), ttp bole wat ida tersenyum
hope, tuah milik ida sbb ida nk merasa bahagia mcm owg len jgk...insyaAllah...amin Onion Emoticons



Hbgn ngn my bff makin ok n hope x kn jd pape lg pasneh
kdg2 ase lawak jer ngn pe yg jd kt ktowg tp klo semua 2 x jd, kompom kita x kn matang sbb msg2 ego wlopn syg ngn persahabatan 2 MSN Onion Icons

ida tahu perasaan awak skrg neh sm mcm ida dulu n ida phm semuanya sbb ida penah rs skt n peritnya keadaan 2
tp, ida tahu awak bole lalui semuanya wlopun sakit sgt mula2 ni sbb awak penah nasihat kt ida semua 2 n ida kn nasihat balik kt awak semua 2...so aplikasi kan yea
ingat, ida sentiasa ada kat belakang awak, bantu + sokong awak mcm mn awak penah bantu ida dulu
ida syg persahabatan kita selama ni


Jadi, kowg dh paham kan...hati n perasaan x bole dielakkan sbb semua 2 akan jadi kt kita setiap ms
mcm2 yg kita akn rasa n hanya diri kita jer yg mampu kawal semua 2
kalo negatif dalaman kita, maka negatif la apa yg kita akan tunjukkan tp kalo positif, maka positif juga lah yg kita akan tunjukkan
semuanya terletak atas diri sendiri sbb akal fikiran kdg2 susah nk bekerjasama ngn hati n perasaan
pandai2 lah kita mengawal semuanya agar menjadi lebih baik


wahai hati, bukan niat saya untuk menghalang awak jatuh cinta...saya cuma x nak awak terluka...kelak saya juga akan kecewa tp kalau itu kehendak awak, saya relakan tapi jagalah saya sebaiknya...



p/s:doakan lah agar ida dpt btemu ngn owg yg sebaiknya..insyaAllah...amin ^_^

9 budak tomeiii:

EnciK AxixOu said...

hati payah nak d'duga..heee

~ieda~ said...

@EnciK AxixOu:tahu x per..sbb 2 aty n perasaan sllu pgruhi pe yg kita nk wt..hoho

Si BuDaK KaChAk said...

alhamdulillah la geng sy sorg ni tgh bhgia...sy doakn awk bertemu dgn org yg awk nntkan...

=)

~ieda~ said...

@Si BuDaK KaChAk:bhgia x bhgia la cma ms 2 terisi la sket sbb da owg dok wt lawak jer sllu kn...hehe...sbb 2 la owg tya awk ri 2 bole x kalo pmpn propose llki...hehe...sy pon doakan awak jg ^_^

Si BuDaK KaChAk said...

untung la ade org nk isi masa awk tu...sy??blog je la peneman hari2 sy...hehehe

~ieda~ said...

@Si BuDaK KaChAk:x sllu jgk...kdg2 kena tgl sowg2 gk kn...sbb 2 la gunanya kwn2...xper, blog kn tmpt luahkn perasaan..hehe

Si BuDaK KaChAk said...

tp awk msti luahkan cite yg berbunga bunga sbb ati kn tgh berbunga...hehehe

~ieda~ said...

@Si BuDaK KaChAk:hahaha...kena cm 2 ea...klo cm 2 sy ltk picta bunga jer lah sbb x reti nk wat ayt bunga2 + madah pujangga...hoho

Si BuDaK KaChAk said...

hahaha....boleh la....hehhehe