Wednesday, February 29, 2012

Hilang Mood :(



*ini entry luahan perasaan...kalo x suka, sila tekan X...kalo ada idea, kongsi2kn lah

Hari ni, ida nk luahkan apa yg ida rasa sbb lg lama ida simpan, mau meletup kepala otak ida neh. Jadi, dari ida luah kt org2 yg ada kt luar sn, baek ida luah kt cn...kurang2 xder lah ase malu sgt + kowg x kn nmpk ida depan2...tol x???


Act., dari smlm sampai skrg neh ida betol2 hilang mood...bole andaikan la muka ida cm picta kt atas 2. Ida sendiri pon dah x tau nk wat apa tp yg pasti ida mmg xda mood + hati + jantung + mcm2 lah. Kalo bole, ida ase nk duduk berkelubung jer dlm selimut n x payah wat pape or jmpa sp2 tp kompom2 la x bole kn sbb naty bertimbun2 plak koje 2....adehhh...


Ida x tau la mana g mood ida neh...hilang ke, kena culik ke tau pape lah tp yg pasti semua neh jd tiba2 jer smlm. Benda yg x pernah ida jangka langsung kan jd sbb sblm 2 hati ida seyes dah berbunga riang + nyanyi2 kecil sbb semangat tok 1 benda tp alih2 dgn sekelip mata jer bertukar jadi mendung + ribut taufan. Semua yang jadi ni terus wat selera ida mati. Ida jenis yg kalo da masalah datang mengganggu, kompom2 selera makan hilang.


Fyi, semalam 1 hari ida x makan. Minum pn sket jer...see ida dah ckp yg ida mmg x lalu makan sbb kalo ida mkn pon, naty kompom2 kuar balek. Bukan ida nak seksa diri ida tp itulah ida dari dulu. Bila da apa2 jer yg jd (meresahkan hati + jiwa), automatik selera, mood n len2 berambus pergi...hampagas MSN Onion Emoticon


Ida x tahu nk mengadu kat sp. Jadi, ida mengadulah kat belog neh sbb ida x nk susahkan aty sp2 + xnk jgk owg2 len jadi mangsa tok ida lepaskan geram. Ida xnk mcm 2 sbb ida sygkan kawan2 ida. Ida tahu dowg amek berat bila nampak kita berubah jadi pelik, tp seboleh2nya ida xnk dowg terkena tempias kemarahan ida... Onion Icons


Sejujur-jujurnya, ida xtahu apa masalah yg timbul n apa yg wat kita jd cmni tp seyes ida x suka ngn pe yg jd skrg sbb buat dada ida sesak sgt2. Ida x bole nk terima benda2 mcm ni jd sbb ida tahu kita sm2 bole pk mn yg baek n mn yg buruk. Lagi pon, kamo pn da kenal ida cmner kn n dh tahu perangai ida cmner, knpa nk amek aty (cian sy tau lau awak amek aty sy...cmner nk hdp lg).


Ida nk kamo paham ida sbb ida pon nk paham kamo jugak. Ida tahu ida suka bebel a.k.a beletiaq, tp 2 lah ida yg suka komen mcm2. Ida tahu ida sllu lambat bl janji ngn kamo tp ida x sengaja. Ida cuba cepat2 tp bl cpt sekali pn, ttp kn da benda yg wat ida jd lambat blek. Ida tahu kamo x suka bl ida mkn x abes, tp nk wat cmner kalo kdg2 makanan 2 byk sgt. Pewot sy kecik jer...kalo full sgt, takot naty kuar balek...membazir jer tau...hehe (smlm mmg sy tol2 kebulur bl sy bgtau kamo tp lastnyer sy yg cedey -_-)


Semalam, ms bgon pg, ida semangat sgt2 sbb ida nk wat mcm2 xtvt ngn kamo. Memang dlm kepala otak ida dh rancang mcm2 sbb 2 ida ckp awal2 b4 tido. Kamo tahu x susah sgt2 tok ida bagitau hal 2 sbb ida rasa malu + takot...hehe. Memang selama ni ida men redah jer tp x dinafikan ttp wujud rasa takot bl nk ckp @ ajak kamo...tp bl tb2 jer awan nano muncul, habis lintang pukang semuanya. Ida x dpt nk bygkn mcm mn lg tp 2 lah apa yg ida rasa.


Ida rasa nk nages jer sbb dh lama ida x nages. Walopon org mungkin nampak ida lasak n jenis x kesah, hakikatnya aty ida tetap lembut + mudah tersentuh. Ida pernah dengar + baca yg 'walau sekeras mana hati seorang perempuan 2, bl terjadi sesuatu yg mengusarkan hati, mmg dia akan menangis'. Bukan bermaksud perempuan 2 lemah bila menangis, tp dgn cara 2 jer dowg cuba utk hlgkan beban sebab setitik air mata perempuan bole diibaratkan mengandungi berjuta2 masalah yg ada. *waktu ida taip ni, mmg ida menangis sbb cedey...hati ida sakit sbb x nk semua neh jd


Ida nak minta maaf sgt2 kat kamo kalo ida dah sakitkan hati kamo. Ida x sengaja n ida pernah ckp, kalo ida da wat salah n x kena kt mata kamo, tegur ida, nasihatkan ida sbb ida nk perbaiki diri ida. Kalo da pape yg x kena, bagitau sbb ida kan tahu apa kesalahan ida drpd diam n wat x tahu. Tapi, myb ida x alert kot ngn keadaan sbb 2 jd cmneh. Ida minta maaf sgt2 n hope semua ni kan elok balik. 2 jer yg ida nak. Sucikan hati kerana kemaafan adalah dendam yang terindah.




p/s: ida nk merasa cm org laen rasa jgk...

5 budak tomeiii:

Er Nea said...

syunk...sabo yer...sy taw pa yg awk asa...mybe dia perlukan masa tuh...sabo ekkk...insyallah nty mst ok...aty dia kan selembut sutera....hehehe

Er Nea said...

cyunk sabo k....insyallah da hikmah nie...sy phm pa yg awk asa...bg dia masa nah...gpun aty dia kan selembut sutera...nty sejuk lah tuh...

~ieda~ said...

@Er Nea:thanks yunk...hope cm 2 lah...sowi lah kalo x alert ngn pape ea sbb skrg serabut lah...ngn tesis lg...

Si BuDaK KaChAk said...

nape ni geng...sabo ye...kuatkan semangat...jgn lemah disebabkn pekara yg remeh camni...

~better beterus terang dari berdiamkn...sy pun tak suke org berdiam je...

Si BuDaK KaChAk said...

hati.simple@gmail.com...

ni emel...sory la now agk mls nk blog...tp klu emel ok kot...

=)