Thursday, February 23, 2012

Tanda-tanda Lelaki Merajuk





Merajuk??? Semua org pernah merajuk kan...mustahil lah kalo kowg x merajuk. Ida sendiri pon merajuk gak tp tgk lah pada tempat n keadaan gak kan...kalo tiap masa nak merajuk, mmg bagi pelempang jer lah sbb payah sgt nak handle...hahahaha. Biasanya merajuk neh jd bila ada rasa x puas aty. So, pe lagi tunjuk protes lah kan nk suh owg yg konon2nya bersalah 2 pujuk balik...heh


Biasanya org akan kaitkan merajuk neh ngn pompuan sbb pompuan mmg suka merajuk. Memang x bole nak nafikan pompuan suka merajuk (sensitip la katakan) tapi x semua tau n kdg2 pompuan pn lemas bila tgk pompuan lain asek merajuk jer. Kalo sekali sekala 2 x per lah gk tp kalo da tiap2 hari, bole buat sakit jantung ooooo. 


Tapi kali neh, ida x nk citer sal pompuan tp nk kongsi tanda2 lelaki merajuk dari apa yg ida nmpk n penah alami lah kan...so, para gurl2 kat luar 2, alert lah yea ngn tanda2 lelaki merajuk (dowg neh sbnrnya nk kan perhatian lebih jgk *_*).


1) Diam 
Yea, mmg x dinafikan lelaki kalo dh mula tunjuk tnda merajuk, kompom dowg kn diam jer. Walaupun kita ckp berjuta2 patah, blom tentu dia kan ckp ngn kita. Paling kurang myb dowg kn angguk-angguk geleng-geleng jer. 2 kira ok lagi tapi kalo dtg angin puting beliung dia, mau kita kena sembur balik. Tym 2, dari majuk bese2 jer terus marah tahap kritikal. Jadi, kalo lelaki start diam 2, phm la yg dia tengah majuk.

2) Hisap Rokok
Ni salah satu tabiat buruk lelaki yg mmg payah dowg nk buang. Memang x paham np la dowg neh smoking. Sedap sgt apa rokok 2...bek makan lolipop jer...hahaha. Kalo lelaki yg mmg sjk awal da smoking, bl dowg ngah merajuk, lagi berbatang2 la rokok 2 dowg telan. Lagi berkepul2 lah asap nak halau nyamuk 2 ada. Tapi kalo lelaki yg bese2 @ x smoking, waktu merajuk neh la yg myb akan jebakkan dowg ngn rokok. So kowg alert la yea ngn psgn ke tau sp2 lah bl tb2 jer tabiat dowg bertukar.

3) Masam Muka
Ni lagi satu tanda protes lelaki merajuk. Tarik muka, buat muncung itik...heh..kalo tomei x pa la gk tp ado adalah. Kalo skali skala wat muka cm 2, bole terima lg tp kalo spnjg ms, letak jer cermin depan dia bia dia sendiri yg menghadap muka masam dia tu.

4) Keluar Rumah Diam-diam
Ada lelaki yg drpd awal mmg x kn bgtau mn dia nk pegi n ada jgk lelaki yg dr awal kn bagitau mn dia nak pegi. Kononnya sm2 jujur lah dgn pasangan kn...tp kalo lelaki yg kebiasaannya dia bgtau b4 pegi mn2 n tb2 plak dia x bgtau, 2 tandanya dia tengah merajuk la. X payah la tanya sebab naty kowg jugak yg akan sakit aty sbb kompom2 lelaki2 neh wat derk ja.

5) Matikan/Ignore Hp
Ni pon lagi satu tanda lelaki merajuk. Bese lah kalo tengah marah, sp suka kena kacau kn. Silap hari bulan mau org yg niat awal nak bertanya jer kena sembur + jampi serapah balik. Macam kita tuang minyak tym api tengah menyala...kompom2 la lagi menyarak kn. Kalo setakat wat x tahu jer x per lagi tp kalo siap off tepon, nmpk sgt mmg xnk kita kaco dia...wat abes kedit jer tepon sbb kompom2 msk v.mail kn..haha. Jadi, wat x tahu jer. Tunggu sampai majuk + marah dowg 2 reda sbb naty kompom lelaki neh kn cari balik.


Jadi korg dh tahu la kn tanda-tanda lelaki merajuk. Bese lah 2, nm pon manusia. Adat lah kalo merajuk neh konon nak bermanja + suh bagi layanan lebih (tok suami isteri je tau). Kalo skali skala bole terima akal lg lah tp kalo dh selalu sgt, lama2 kita pon bole nek sawan nk melayan kerenah dowg neh jer...hahaha


   * So, alang2 ida tengah tulis entri sal lelaki merajuk neh, ida nk minta maaf kt sumone yg ida x sengaja sakitkan aty dia. Seyes ida x tahu yg kamo ngh tido sbb ingtkan maen2 jer bl wat sora cm 2 tp hakikat sebenarnya kamo mmg tido.... -_-  X da niat nk sakitkan aty kamo tp semua 2 tanpa sedar. Amek ms jgk la ida nk tngkn diri tp x slh utk kita rendahkan sket ego kn. Jadi, ida ngn selapang2 hati minta maaf kat dia n alhamdulillah my apologize accepted... HOOOREEEYYY!!!!  Tapi lagi skali ida nk minta maaf sbb da wat kamo terasa...x sengaja.


p/s: pentingnya sucikan hati spya hidup lebih ceria ^_^

6 budak tomeiii:

starzieti said...

Lelaki merajuk comel kan. :D

~ieda~ said...

@starzieti:comel tp dowg neh kalo majuk lagi dasat dr pmpn kn...hehe ^_^

Maryam said...

hat no 5 pmpn lagi besa buat.cntoh terbaik? me XD

Si BuDaK KaChAk said...

untung la klu laki majuk je...klu dpt laki yg tak puas ati trus pukul tu kn da susa...

p/s : laki merajuk sbb nk kn perhatian...mcm sy...hehehe

~ieda~ said...

@Maryam:hahaha...mmg pon tp jgn wt sllu yea =)

~ieda~ said...

@Si BuDaK KaChAk:yup majuk jer tp jgn yg pns baran...xmo...kalo skali skala majuk x per la tp kalo sllu tensen kot...hoho

aah mmg lelaki pn nk kn phtian gk...awak pon cm 2 yea...hehe ^_^