Monday, February 13, 2012

Rahsia Yang Mungkin Tak Terfikir


Mungkin benda ni dah ada yg tahu n x mustahil kalo ada jugak yg x tahu kn (tmasuk gk ida). Ida pon baru jer tau jd nk la kongsi ngn kowg2 semua. X slh kn nk bkongsi pengetahuan sbb x nk la naty bl2 kalo kowg nk beli ker, x timbul lah isu tipu ke tau pape jer lah (penipu x kan bole menipu si penipu)...hohoho


Ida dok bebel2 jer tp x bagi tau pon rahsia apa kn...heeeee. Act., ida nk kongsi sket sal status keaslian buatan telefon bimbit (hp) kowg. Ni lah rahsia yg ida ckp td 2 sbb ida tau majoriti semuanya guna hp kn...x kesah la hp apa pon jnji tetap hp.


Kalo nk tahu cmner, ikut step kt bwh neh ya

1) taip *#06#
2) akan keluar IMEI (International Mobile Equipment Identity)
3) semak kedudukan IMEI hp di kedudukan 7 dan 8
...Contoh: 358671017470473
...Kedudukan 7 dan 8 ialah 01

02 atau 20 : dari China = KUALITI RENDAH
08 atau 80 : dari Germany = KUALITI SEDERHANA
01 atau 10 : dari Finland = TERBAIK
00 atau 03 atau 04 : dari kilang asal = SANGAT TERBAIK
13 : dari Azerbaijan = SANGAT KURANG KUALITI & MERBAHAYA


Jadi, yg mana 1 hp kowg yea???kongsi2 lah yea ^_^

6 budak tomeiii:

PaK PiS said...

00... sangat baik keasliannya.. ^_^

~ieda~ said...

yupzz...bgos 2 *_*

Sue-Rya AQ said...

mine SGT TERBAIK!!! original recepi..heheheheh :)

petakbunga said...

Jom joint 1st GA petakbunga...
Gambar adalah bebas.. (: Asalkan hak milik sendiri.. bukan google org lain punya.
nk hantar gmbr adik yg pandai bergaya pn boleh.. abag hensem yg bergaya pn boleh.. ayah smart bergaya pn boleh.. makcik vouge yg bergaya pn boleh.. janji bergaya..:)
petakbunga.blogspot.com

~ieda~ said...

@Sue-Rya AQ:hehe...bgos la cm 2...slmt sket kn ^_^

~ieda~ said...

@petakbunga:insyaAllah...thanks jemput ida join GA ya ^_^